Известие

Collapse
No announcement yet.

Смяна на ремъци и маслен филтър

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Смяна на ремъци и маслен филтър

    Здравейте,
    Наскоро закупих Alfa Romeo 146 1.4 Т-Spark. Тъй като не знам в какво състояние е маслото и ангренажния ремък, реших да ги сменя. Доколкото разбрах, с ремъка трябва да сменя и ролките, които са по-скъпи. Може ли да ми дадете малко повече информация горе-долу колко ще ми излезнат частите + смяната в сервиз. Евентуално да ми препоръчате някой магазин за авточасти и сервиз, от който сте доволни. Всички съвети са добре дошли, защото имам (почти) нулева техническа грамотност.
    Благодаря!
    Alfa Romeo 146 1.4 T-Spark

  • #2
    Здрастиии.

    Хубаво е в подписа да напишеш от кой град си.
    Иначе моя съвет е да се обърнеш към някой от сервизите, които фигурират във форума. Това с оглед на нулевата техническа грамотност.
    AR 145 , 1.6 , 76 kw- ex; GT 1.9 JTD 110 KW
    Posted by Bat Vas:Алфиста трябва да има минимум две коли, ако не иска да ходи с градски транспорт от време на време.
    sigpic

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от stelt Покажи съобщение
      Здрастиии.

      Хубаво е в подписа да напишеш от кой град си.
      Иначе моя съвет е да се обърнеш към някой от сервизите, които фигурират във форума. Това с оглед на нулевата техническа грамотност.
      Здравей и благодаря за отговора.
      Много наскоро си направих и профила в този форум и не бях попълнил по-подробната информация. Това вече е поправено
      Относно сервизите - видях темите за тях, но искам мнение на някой който си е "патил", защото, примерно и Италианеца фигурира в списъка, но двама човека ми казаха че не са доволни от него.
      Искам, като ще сменям части, всичко да си е оригинално и качествено направено, а не майстора да си е "оставил пръстите" и да давам после пари за Пътна Помощ
      P.S. За около месец страшно се привързах към тая кола.
      Last edited by rattlesnake; d.m.y г., 15:36.
      Alfa Romeo 146 1.4 T-Spark

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от rattlesnake Покажи съобщение
        Здравей и благодаря за отговора.
        Много наскоро си направих и профила в този форум и не бях попълнил по-подробната информация. Това вече е поправено
        Относно сервизите - видях темите за тях, но искам мнение на някой който си е "патил", защото, примерно и Италианеца фигурира в списъка, но двама човека ми казаха че не са доволни от него.
        Искам, като ще сменям части, всичко да си е оригинално и качествено направено, а не майстора да си е "оставил пръстите" и да давам после пари за Пътна Помощ
        P.S. За около месец страшно се привързах към тая кола.
        Аз на моята ги смених преди 5 месеца. Ремъка на ''Бош'' и ролки на ''Ина'' Двете ролки с ремъка бяха около 225 лв. За работа колко ще ти вземат е относително. Около 50-80 лв.
        Alfa 156 1.8 TS 98г.

        Comment


        • #5
          Здравей, колега. Виж тук http://www.clubalfaromeo.com/forum/f...splay.php?f=26 сервизите, отзивите за тях, и си избери, който ти харесва повече и ти е по-близо. Имай в предвид, че за "оригинално и качествено" сервиза трябва да има съответните приспособления - пети за зацепване на ангренажния ремък например, освен това като сменяш ремъка и ролките, добре е да се смени и водната помпа и гарнитурата на капака на клапаните, т.к. при смяната се сваля и капака на клапаните, и голямата свещ на 1-ви цилиндър (тук също може да има изненади!). Не е лошо и ремонтен комплект на вариатора. Така че прочети, избери, позвъни и попитай. Не е нужно да купуваш нищо, преди да си уговорил ремонта. Скоро го правих пак упражнението... всичко е на 6 . Знаеш как е: „на вкус и цвят...„, така че крайния избор е твой. Ориентировъчни цени тук: http://axm-auto.com/index2.php?brand...l=46&modif=191 - те са по-скоро за справка.
          Last edited by serafim; d.m.y г., 22:40.
          sigpic
          Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

          Comment


          • #6
            Спрях се на магазина на Оборище.
            Ремък - 45 лева, на Дайко (казаха че били най-добрите, пък ще се чуе)
            Ролки - 90 лева едната, 59 другата, немски, на Ricambi.
            Според тях нямало такова нещо като ремък на Бош, свещи да, но ремъци - не. Както и да е.
            А нормално ли е да ми искат 80 и нещо лева за 4 литра масло (оригинална метална туба на Алфа Ромео) и препоръчвате ли ми да го взема, или мога да карам и на полусинтетика за 50 лева?
            Alfa Romeo 146 1.4 T-Spark

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от rattlesnake Покажи съобщение
              Спрях се на магазина на Оборище.
              Ремък - 45 лева, на Дайко (казаха че били най-добрите, пък ще се чуе)
              Ролки - 90 лева едната, 59 другата, немски, на Ricambi.
              Според тях нямало такова нещо като ремък на Бош, свещи да, но ремъци - не. Както и да е.
              А нормално ли е да ми искат 80 и нещо лева за 4 литра масло (оригинална метална туба на Алфа Ромео) и препоръчвате ли ми да го взема, или мога да карам и на полусинтетика за 50 лева?
              Има ремък и на Бош (поне интернета така показва ). Първо обаче се свържи с някой от сервизите, и после евентуално купувай части, т.к. някой сервизи сами си доставят части, и дават гаранция за работата си. Селенията 20к за съжаление си и е такава цената. Виж сервизите в раздела (линка по-горе), звънни където ти хреса, питай и тогава действай.
              sigpic
              Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

              Comment


              • #8
                Аз лично монтирам Дайко от поне 8-9 години на всякакви марки и размлични мотори, досега издънка не е имало - винаги са си изкарвали годините и километрите, посочени от произвозводителя. А ролките е хубаво да бъдат или ИНА, или Дайко, или оригинални.
                Избягвай Бреда и други евтинджоси, защото носят само неприятности.
                Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                Comment


                • #9
                  Разбира се, че няма да взимам евтинджоси, няма да поемам излишни рискове, само и само да спестя 20 лева.
                  Колата съм оставил на сервиз днес, довечера ще я взема и ще споделя мнение.
                  Сервизът се намира в гр.София, точно на обръщалото на 604, в гара Искър.
                  Last edited by rattlesnake; d.m.y г., 11:31. Основание: Пълен член
                  Alfa Romeo 146 1.4 T-Spark

                  Comment


                  • #10
                    Колега... какви са впечатленията?
                    sigpic
                    Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от serafim Покажи съобщение
                      Колега... какви са впечатленията?
                      Доста добри! Много професионално работи момчето (доколкото имам право да го наричам момче, все пак е доста по-възрастен). Начетка ми самочувствието, като каза че от години не е виждал толкова запазена Алфа, както и че наистина е на 53000 километра (което не ми се вярваше, все пак е 98' година), но отвътре всичко ѝ е запазено, все едно току-що е купувана от магазин. Дори и ремъка не е имало нужда да се сменя, защото току-що е бил сменен (продавачът ми го каза това, но за да съм по-сигурен...)
                      За сега не мога да се оплача от него, няма особена, да не кажа никаква, разлика. Просто карам малко по-спокойно като знам че е нов.
                      Сега остава единствено и климатика да оправя, че когато е на празен ход, или на около 1к оборота и почва да издава странен шум, някакъв резонанс, който е възможно да е от електромагнита, но това ще е по-натам, сега не е толкова спешно.
                      Last edited by rattlesnake; d.m.y г., 21:58.
                      Alfa Romeo 146 1.4 T-Spark

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от rattlesnake Покажи съобщение
                        Доста добри! Много професионално работи момчето (доколкото имам право да го наричам момче, все пак е доста по-възрастен). Начетка ми самочувствието, като каза че от години не е виждал толкова запазена Алфа, както и че наистина е на 53000 километра (което не ми се вярваше, все пак е 98' година), но отвътре всичко ѝ е запазено, все едно току-що е купувана от магазин. Дори и ремъка не е имало нужда да се сменя, защото току-що е бил сменен (продавачът ми го каза това, но за да съм по-сигурен...)
                        За сега не мога да се оплача от него, няма особена, да не кажа никаква, разлика. Просто карам малко по-спокойно като знам че е нов.
                        Сега остава единствено и климатика да оправя, че когато е на празен ход, или на около 1к оборота и почва да издава странен шум, някакъв резонанс, който е възможно да е от електромагнита, но това ще е по-натам, сега не е толкова спешно.
                        А мотора със специализирани инструменти ли ти го зацепиха или с рисунки. Добре е да знаеш, че тези мотори нямат белези, и за зацепванито има спезиализиран инструмент, който в 95 процента от сервизите го нямат.
                        Alfa 33 1.7 16V QV `85г. карбураторен бензинояд

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Bobi_33 Покажи съобщение
                          А мотора със специализирани инструменти ли ти го зацепиха или с рисунки. Добре е да знаеш, че тези мотори нямат белези, и за зацепванито има спезиализиран инструмент, който в 95 процента от сервизите го нямат.
                          За това не мога да кажа вече, не бях през цялото време, докато е сменял ремъка и не знам дали има или няма инструмент. Но щом в 95% нямат, сигурно и той няма.
                          Както казах малко по-нагоре, малко много съм куц по техническата част, за какво зацепване става дума? За синхронизация на зъбците на ремъка ли?
                          Alfa Romeo 146 1.4 T-Spark

                          Comment


                          • #14
                            Тук е покзано - макар че колкото и да е снимано подробно, тънкостите са "заобиколени"...
                            http://www.youtube.com/watch?v=KBTJa8ue7lU
                            http://www.youtube.com/watch?v=l5Rj6yYQ9F4
                            http://www.youtube.com/watch?v=L1_FOOTfytM
                            http://www.youtube.com/watch?v=eUsKGLT2cTI
                            http://www.youtube.com/watch?v=13IG171APRg
                            http://www.youtube.com/watch?v=TJVeHHDxLpY
                            http://www.youtube.com/watch?v=tdPlt2U8Svg
                            http://www.youtube.com/watch?v=1SgCM4LTnc4
                            sigpic
                            Alfa Romeo 146 1.4 T.Spark Lusso (AR 33503) ZAR93000002178535

                            Comment


                            • #15
                              Благодаря ти за съдействието, ще ги прегледам!
                              Alfa Romeo 146 1.4 T-Spark

                              Comment

                              Working...
                              X